vrijdag 9 november 2012

dag 1 - van start



Vandaag begint het avontuur. In 365 dagen naar een opgeruimd huis!

Opruimen doe ik natuurlijk elke dag, het aanrecht, de vaat, etc. Maar.... er zijn zoveel plekken in huis waar de spullen staan opgestapeld, wachtend op actie.
Dit voorjaar hebben we onze enorme wandkast de deur uit gedaan. Maar alle spullen die daarin verzameld waren moesten ook weer ergens heen. Dit is gedeeltelijk gelukt, maar nu nog steeds staan er dozen, kratjes, stapels te wachten op 'behandeling'... zoals cd's uitzoeken en plakboeken maken bijvoorbeeld...

En er zijn natuurlijk spullen die we nog nodig hebben, die gaan ook niet weg maar daarvoor moet ik nog wel een andere plek in huis vinden. De spullen die we niet meer nodig hebben, kunnen naar vrienden/kennissen, de Kringloopwinkel of via Facebook , bijvoorbeeld Ruilhandel op Facebook of Ik geef weg op Facebook. En als het écht voor niemand meer bruikbaar is, gaat het naar de vuilstort!



Met het uitzoeken van kinderspeelgoed waren we al begonnen en dit is een dankbare taak in het kader van ruimte maken!

Afgelopen week zijn we al een beetje gestart naar aanleiding van de Buy Nothing New maand (oktober) waaraan ik heb meegedaan. Daardoor is er stapel kinderboeken + spel dat we nooit meer speelden geruild via Facebook. Een ander spel wordt geruild (maar die ruil moet nog plaatsvinden. En morgen ga ik twee bakvormen ruilen - als ik toch in Rotterdam ben - voor een pannenset, waarvan ik eigenlijk maar 1 pan wil hebben. De rest van de pannen gaat naar de kringloop.
Maandag heeft mijn zoon, zijn Playmobil Piratenboot aan de zoon van een vriendin gegeven en woensdag heeft mijn dochter, haar Lila Barbie auto aan de dochter van een andere vriendin gegeven.
Van deze laatste vriendin kreeg ik een mooi fleecevest voor mijn dochter.

Nu hebben we nog een roze Steffi Love pickup staan (voor poppen dus). Vanmorgen onderstaande foto gemaakt. Zojuist op Ik geef weg op Facebook gezet, als er geen reacties komen gaat hij volgende week zaterdag naar de Kringloopwinkel (Midden Nederland).


Dit schept ruimte op de kamer van mijn dochter, want beide auto's waren een sta in de weg...!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je reageert op mijn blog!