vrijdag 15 april 2016

Eigen webwinkel gestart en een stratenmaker gezocht

Een maand geleden voor het laatst een blog geschreven - foei - want ik wou het weer wat regelmatiger doen. Maar er komt elke keer wat tussen. En nu helemaal, want ik ben met een winkeltje begonnen. Een winkeltje op Etsy. Als je rechts boven in mijn blog op het Etsy logo klikt, kom je daar terecht. Misschien zit er iets voor je bij? Dat ruimt thuis weer lekker wat op :-)

Want door dit winkel-idee zijn er ook weer dingen het huis in gedragen, kaarten rekken, dozen voor opslag en dat neemt natuurlijk ruimte in. Daardoor heb ik ook weer spullen opgeruimd, dat was mooi meegenomen :-)

En de notitieboekjes met door mij geschilderde voorkanten nemen ook een vlucht, dus dat betekent weer boekjes kopen en opslaan, totdat ze verkocht kunnen worden. Hiervoor heb ik een A3 doos bij de Hema gekocht, dan zit het allemaal bij elkaar.
Manlief wordt af en toe gek van me, want ik draag vooral veel spullen naar binnen....

Maar goed, wat hebben we voor grote opruimklussen gedaan van het lijstje van vorige maand?
Dit was het lijstje...
  • De schuur opruimen
  • Het electraprobleem in de keuken oplossen (geisertje weer aan de praat én de verlichting boven het aanrecht weer laten werken)
  • De tuin + blokhut opruimen en een plan maken om de tuin op te knappen
  • De administratie uitzoeken en de ordners bijwerken
  • De foto-plakboeken maken
  • De (kinder)boeken uitzoeken en naar de kringloop brengen
  • Structureel de kasten en laatjes doorwerken en dingen weggooien.... en dan eens boven in huis beginnen en naar beneden werken, want in de woonkamer/serre doe ik dit regelmatig, maar verder....
  • nou dit is voorlopig wel weer even voldoende :-)
En daarvan hebben we eigenlijk alleen maar het plan voor de tuin opgepakt. Maar wel met vliegende vaart, want ineens hadden we momentum en is de tuin aangepakt.
Van dit


naar dit

De tuin lijkt veel groter. Nu moet de betegelingsplan nog uitgevoerd worden, dus we zijn er nog niet, maar er zijn grote stappen gezet. Mocht je een aardige betaalbare bestrater kennen die regio midden 'doet' dan hou ik me aanbevolen.

Buiten dat heb ik met dochterlief haar kleding uitgezocht én maar meteen mijn eigen kleding. Er gingen 3 volle vuilniszakken naar de kledingbak.
En nu zijn de boeken aan de beurt. Door het hele huis heen liggen, staan stapels met boeken die nooit meer gelezen gaan worden. Mijn eigen series zocht ik al eerder uit. Maar de kinderen hebben heel veel boeken. Soms gaan er boeken weg door ze via school voor een goed doel te verkopen. Maar op de een of andere manier lijken hun beide kamers wel op een bibliotheek...

Dus... we gaan de Kringloop en de Boekspot blij maken met leuke kinderboeken. Verkopen kost te veel tijd tov wat je ervoor terug krijgt aan geld. Dan maak ik er liever mensen gewoon blij mee.

Hoe gaat het bij jullie met opruimen?  Ik kan wel wat inspiratie gebruiken!

Komende week ben ik jarig en dat vieren we dit weekend. Dus ik mag nog even goed opruimen voor zondag. En dat gaat me lukken.... zeker en vast, gelukkig ben ik al begonnen :-)

Een heel fijn weekend gewenst!
xxx Emilie xxx

1 opmerking:

  1. Hallo Emilie,
    Ik lees al heel lang mee en je schrijft leuke blogs!
    zelf ben ik ook steeds bezig met opruimen en dat lukt goed.Iedere keer weer een beetje.Ook ik heb de kleding kast van mij en mijn dochter uitgezocht en daar wordt je blij van,alles wat ik niet meer met plezier droeg weg gedaan en niet steeds denken dat ga nog wel een keertje dragen ..en dan dus niet meer!Samen met een vriendin er al veel uitgehaald en later weer een nieuwe ronde nu ben ik blij met mijn kast.
    Nu straks de zomer kleding nog!
    En de keuken heb ik ook helemaal nagekeken en omgegooid heel fijn dat ik nu alles echt gebruik en alles veel overzichtelijker is geworden!
    Heel veel succes met je doelen,de tuin is al echt en verschil!
    Ook leuk dat je er foto's bij zet,dat maakt het levendiger!
    Groetjes Joyce.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn blog!