woensdag 27 februari 2013

Dag 111 - Computerkast + Lade zoonlief + post + familievergadering

Wil ik thuiswerken, moet ik eerst mijn computer 'uitgraven'. Is het van mamma? Zet maar in de computerkast...
"zoek de laptop..."
Eerst alles van mijn pc afgehaald en bekeken wat het was. Het bleken materialen voor mijn "Een Hart per Week project" te zijn en papieren die opgeruimd of iets mee gedaan moesten worden.
Dus maar meteen het idee van 15 dingen opruimen toegepast. Gelukkig vond ik toen ook weer een actie terug die voor school gebeuren moest: De kinderen moesten nog aangemeld worden voor de nieuwe registratie van overblijven (www.overblijvenmetedith.nl). Maar dat is weer een heeeel ander verhaal....
Helaas klapte bij het opruimen het bakje met houten kraaltjes open en over de vloer.
Twee katten hadden een super half uur...... Ze lagen echt door de héle huiskamer! Dat gebeurt me niet nóg eens natuurlijk! Dus ik heb deze houten kraaltjes nu maar in een potje met schroefdeksel gedaan!

Ik zie op de 'na' foto wel nog een hoop ruimte waar niets mee gebeurt.... Ik denk dat ik daar een plankje bij ga maken....?! Dat is een mooie plek voor de ordners die nu weeskind zijn...
Manlief heeft vast nog wel ergens een plank over en ideeën over bevestigen.
Waar zijn nou m'n toetsenbord
en muis gebleven?
Dan iets heel anders...
Afgelopen weekend zocht zoonlief iets in zijn lade in de buffetkast. Dat lukte maar moeizaam, want 'Hij zat wel errug vol, mamma'...
Hij heeft alles keurig opgeruimd, bedacht waar iets naar toe moest en dat ook gedaan. Kwam leuke dingen tegen die hij dacht kwijt te zijn... Maar tijdens zijn actie hoorde ik hem wel vaak mompelen "hè, waarom ligt dit nou in mijn la? Dit is van mamma, zuslief, pappa...."
Tja, die lades zitten vol :-)
"Errug vol!"
En nog iets anders.... leuke post blijft leuk om te ontvangen. Zeker als er lieve kaartjes bij zitten. De dvd-ruilsite is blij geworden van mijn nieuwe artikelen en ik was blij, want ik kon dvd's aanvinken die me leuk leken (Lucky Luke, Midzomernachtdroom, Antz, The Wild). De kaartjes die erbij zaten staan te glimmen in het kaartenrek.
De The Wild dvd is alweer bij een andere eigenaar. Lucky Luke mag niet weg van zoonlief en de andere twee hebben we nog niet gekeken.

En als laatste... onze eerste 'familie vergadering'.
Hierin hebben we het tv en film-kijkgedrag van de kinderen besproken.
Ze reageren nergens op als ze kijken en zitten als twee zombies op de bank.... We snappen wel dat het vaak even 'tot rust komen' is, maar dat kan ook met een (strip)boek. Dus we hebben in goed overleg besloten dat er geen tv meer wordt gekeken door de weeks. Behalve af en toe een film op de woensdagmiddag als het slecht weer is of als beloning, maar dan maken we er ook een feestje van en spelen we Bioscoopje met Popcorn, Cola en de Gordijnen dicht....
Daarnaast hebben de kinderen hun zakgeld als onderwerp ingebracht en we hebben nu afgesproken dat het per klas omhoog gaat (en niet per jaar). Zij blij, wij blij...
Verder zijn we het erover eens dat álle cijfers verteld moeten én kunnen worden, ook al weten ze dat we met sommige cijfers niet zo heel blij zullen zijn. En dat geeft niet zolang we weten dat ze hun best doen. Maar het is wél fijn om het te vertellen, in plaats van met een 'geheim' rond te lopen.... Ze mogen ons álles vertellen - graag zelfs.



3 opmerkingen:

  1. Wat een positieve dingen allemaal: familievergadering - die ga ik onthouden. Die zou het hier ook goed doen. Bij de dvd-ruil heb ik me direct ook aangemeldt! Erg leuk!
    En als hartjes-spaarder vindt ik het hart-per-dag project natuurlijk helemaal geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hart-per-week bedoel ik natuurlijk ♥ ♥ ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey wat lees ik nou heb je nog een blog. Hoeveel blogjes heb je wel niet. Nou ik heb hem weer even in mijn lijst gezet ;-)

    Ja die ruimte boven je lappie kan best wel een schapje gebruiken waar je weer heerlijk spullen kwijt kunt :D

    Ooo wat goed een familievergadering nog nooit gehad hihi. Maar pfff mogen de kinderen helemaal geen tv meer kijken doordeweeks. Ook sávonds niet? Ik vind dat nog wel wat. Ik ben ook niet van de tv hoor, maar toch. Ach ja zo zie je maar weer dat iedereen andere regels heeft ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn blog!