vrijdag 1 maart 2013

Dag 114 - kinderkamers - trotse moeder!!

De kinderkamers kunnen wel weer eens onder handen genomen worden. En... tijdens de familievergadering van afgelopen maandag hebben we afgesproken dat de kinderen vóór ze naar bed gaan eerst 5 minuten opruimen op hun eigen kamer.
Zoonlief vroeg of hij de iPad mee naar boven mocht nemen.... Euh, pardon? Ja,om foto's te maken, zei hij mysterieus kijkend...Nou, oké, neem maar mee.

Ik had de avond ervoor de wasmachine aangezet, manlief overdag de droger aangezet, dus die kon ik mooi leeg maken. Dus toen ik met de gevouwen was en ondergoed bij hem aankwam en om hem daarna naar bed te brengen, liet hij me trots het resultaat zien!

De 'voor' foto.

De 'na' foto! Super gedaan!
Terwijl hij met de andere kant van z'n kamer verder ging, kon ik warempel weer 4 paar sokken van hem compleet maken... alleen zijn er nu nóg 8 losse sokken. Waar laat hij die toch.... of eet het wasmachine-monster ze écht op??
Meteen maar even z'n sokken en ondergoed lade uitgezocht. Te kleine spul eruit en al het bruikbare weer netjes op stapeltjes. Zo grijpt hij niet meer mis.
Maar die sokken... nou ja, dan maar weer nieuwe aanvoer op de markt halen...

Dan de andere kant van z'n kamer, hij had nog tijd over...
(want hij had geen 5, maar 30 minuten voor zichzelf gepland)
Tijdens het opruimen kwam hij leuke dingen tegen,
natuurlijk is er dan ook tijd om die even te bekijken
of aan mij te laten zien!
Opruimen moet wel leuk blijven natuurlijk!

En de 'na'-foto. Ook super!
We gaan samen kijken hoe hij nóg meer ruimte
op z'n buro kan krijgen, maar voorlopig
kan hij er gewoon aan zijn huiswerk werken!

Gisteren hoefde hij maar 5 minuten op te ruimen!

Ook de andere kinderkamer ziet er weer een stuk beter uit.
Ik was van de week al begonnen, toen ik de blauwe kast uit elkaar heb gehaald en de spullen kwijt moest.
Maar dochterlief heeft zelf ook goed haar best gedaan.
Alle kleren liggen en hangen weer netjes in haar kast en de te kleine t-shirts met korte mouwen op een stapeltje gelegd. Nog 1 shirt met lange mouwen er weer tussenuit gehaald - omdat ze er nog geen afstand van kon doen.
Mooie kinderlogica: "waarom groeien kleren niet mee, mamma?"

Haar vloer heeft ze geveegd, de bakken opgestapeld en dat hielp al enorm.
Ook zij ging langer dan de afgesproken 5 minuten door, want ze heeft ook nog een stapel papier doorgewerkt en al veel weggegooid. Heel goed bezig!

En gisteren was haar buro aan de beurt. Meteen haar vensterbank ook gedaan en alles afgestoft! Super goed gedaan!!


Hier de voor en na - foto's.




4 opmerkingen:

  1. Daar kan je inderdaad trots op zijn. Leuk om te zien dat je kinderen zo lekker mee doen met het opruimen.

    En voor het sokken probleem. Daar heb je speciale knijpertjes voor. Knijpt ze aan elkaar als ze de was ingaan en komen er dus ook altijd weer per 2 uit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat geweldig! Ik lees het en ik voel me ook trots, en het zijn niet eens mijn kinderen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. die wasmachine-monsters zijn ook vervelende monsters hé. Die heb ik hier ook grrrr.

    De kinderen zijn wel goed bezig geweest zet (waar een familievergaderingen niet allemaal goed voor is) of zou het gewoon komen dat ze aangestoken worden door jou. Als je eenmaal aan het opruimen ben dan heb je er gewoon zin in, maar het er aan beginnen is vaak het probleem (te minste bij mij wel ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn blog!