dinsdag 17 november 2015

Staan er bij jou wel boeken in de boekenkast? (36/365)

De boeken kast op de slaapkamer is rommelig. Dingen die beneden 'niet meer passen' verhuizen naar boven, ordners met 'nog even bewaren' verdwijnen naar boven. Knutsels van de kinderen, boeken nog van studies van een aantal jaar geleden (kuch... ik word oud ;-) )

Afgelopen weekend ben ik gestart met een opruimactie. Deze twee planken heb ik leeg gemaakt, afgestoft en gedeeltelijk gevuld met mijn Bones dvd collectie. 



De ordners en mappen die ik eruit haalde heb ik doorgewerkt en bekeken wat kon blijven en wat weg kon. Nou ik kan met vreugde melden dat de 5 jaar administratieve bewaarplicht ruimschoots was overschreden... de papierbak is weer een stuk voller en de ordners zijn leeg voor ander gebruik.
Best leuk om te zien wat je allemaal bewaard en echt niet álles verdwijnt, sommige dingen hebben toch nog steeds sentimentele waarde, maar geen 3 ordners meer vol. Een bescheiden inschuifmapje met onder andere kinderfoto's van de kinderopvang jaren en een diploma voor een cursus die ik lang geleden deed.

Hierna zijn er nog 3 van deze kastdelen, dus ik ben nog wel even bezig...

De Flow verzameling die beneden staat kan nu ook mooi naar boven, dat schept weer ruimte in onze buffetkast. En zo schuif ik fijn heen en weer met spullen. Nou ja, zolang er ook maar dingen naar Drenthe verdwijnen of naar de Kringloop. Het ruimt in ieder geval op :-)

Een hele fijne week gewenst!

xxx Emilie xxx



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je reageert op mijn blog!