dinsdag 20 november 2012

Dag 12 - hoera een papiercontainer!

Hoera, de papiercontainer is geleverd!

Mijn wijk doet mee aan een proef met papier ophalen. Tot nu toe deed de school dit 1x per maand en kreeg dan de opbrengst van het papier.
Het RMN wil graag de ophaal wagens vaker kunnen inzetten, dus wilde men een pilot doen met papiercontainers (zie blog over dag 6). Om de school tegemoet te komen, zullen er een week per maand hele grote papiercontainers bij de school staan waarin je ook je papier kwijt kunt. Deze opbrengsten zijn dan voor de school.

Er zijn ook wel milieu straatjes in mijn wijk voor glas en papier (ondergrondse containers) maar dat werkt alleen voor plat papier als tijdschriften etc.


En gisteren kwam hij dan eindelijk.... ik heb hem meteen op z'n nieuwe plekje gezet.
Zoals je kunt zien was het koud vannacht...

Alle kranten en ander papier zijn vanmorgen in de container gegaan. De keuken knapt ervan op, want nu kan ik veel regelmatiger de papierbak die daar staat legen. Dozen en ander groot materiaal kan er natuurlijk meteen in - plat gemaakt.
 
Het enige nadeel dat ik nu kan bedenken is dat hij maar 1x in de 4 weken wordt geleegd en met onze hoeveelheid papier zal ik toch nog naar de vuilstort moeten óf de container bij school gaan opzoeken.



Ik weet zeker dat de papiercontainer en ik hele goede vrienden zullen worden !!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je reageert op mijn blog!