maandag 11 maart 2013

Anders eten - week 2 (van 4)

Even een ander soort bericht dan over opruimen...

Sinds mijn 1e zwangerschap heb ik een te trage schildklier. Daar heb ik medicatie voor en voel me daar prima bij. Na de 2e zwangerschap zijn er tien kilo's 'blijven hangen'.  En het lukt maar niet die weer kwijt te raken...
Vorig jaar werd ik 40 jaar en vond ik het genoeg, dat extra gewicht. Daarom ben ik bij een diëtiste terecht gekomen. Eerst hebben we het toch op de normale manier van 'minder eten, meer bewegen' geprobeerd. Maar ik eet niet heel veel en bewegen is lastig in te passen in mijn drukke bestaan. De schildklier medicatie zit me ook in de weg blijkbaar... Dus nadat ik 8 maanden over 3 kilo's had gedaan, was ik het zat. Shakes en poeders, daar begin in niet aan. Maar wat dan?
We hebben besproken én afgesproken dat ik 4 weken een koolhydraat beperkend dieet zal volgen en 4x per week een extra beweeg moment inplan (2x half uur stevig lopen, 2x half uur crosstrainer).

Afgelopen week was de 1e week met het koolhydraat beperkende dieet en het verliep prima.
Ik ben 0,8 kilo afgevallen en daar ben ik blij mee. 't Eten is lekker, ik heb geen 'honger' gevoel en ook het lopen ging goed, alleen de crosstrainer moet ik wel inplannen, anders komt het er niet van.


De eet-spulletjes voor deze week op t werk.
Het eten zelf is ook veel plannen en nakijken 'wat ik nu moet eten' en daar hou ik eigenlijk niet zo van. 't Is voor de boodschappen wel fijn zo'n uitgeschreven menu, maar ik heb geen vrije keus en dat vind ik niet zo prettig, merk ik aan mezelf.
Het is om me te laten wennen aan zuivel/fruit/ variatie in brood-waren, zodat ik het na de 4 weken zelf kan doen.
Alleen ben ik nu de hele dag met eten bezig:
Wanneer mag ik weer wat?
wat mag ik dan?
Heb ik dat in huis / op 't werk....?

Maar goed, deze week gaan we vrolijk verder en heb ik overal rekening mee gehouden met de boodschappen (dacht ik...).
Vanmorgen kwam ik aan op 't werk met een extra tas met eten: appels, pindakaas, kaas, roggebrood en knäckebröd. Maar ik mis iets.... Alleen wat?
Ik las net dat ik bij de lunch-salade 30 gram noten zou moeten eten... we hadden nog walnoten in huis, dus die heb ik niet gekocht, maar blijkbaar ook niet in de tas met eten voor op m'n werk gedaan.....
Ik denk dat ik gewoon de Lunch-salade neem die de catering aanbiedt. Dat is simpeler dan nu proberen nog ergens noten vandaan te halen...

2 opmerkingen:

  1. Pfff petje af hoor. Ik zou ook wat kwijt willen, maar heb momenteel de kracht er echt niet voor.

    Volhouden hoor. Mocht je iemand nodig hebben om even tegen aan te babbelen dan weet je me te vinden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het bewonderenswaardig dat je dit er ook nog bij doet. Je doet al zoveel.
    Geweldig dat je onverwacht toch gewicht kwijt was. Dan was het in ieder geval niet voor niks.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn blog!