dinsdag 2 april 2013

Dag 145 - voortuin (start..)

Wat een fijn weekend was het!
Het feest van mijn vader was top en
mijn moeder heeft gisteren ook een fijne verjaardag gehad.
Ik vond het heerlijk om even lekker niets te hoeven.
En omdat het lekker weer was, richtte ik mijn blik naar buiten...
En toen zag ik de staat van de voortuin....
't Is niet groot, dus de hoeveelheid onkruid is knap op dat stukje...

Na een half uur was dit de oogst.

En nog een half uur later was het merendeel van de dode takken weg,
nou nou, wat wordt die Passiebloem toch groot, beetje gesnoeid.
 
En toen nog opruimen, alles in de groene bak gedaan.
Stoepje weer schoon geveegd...
Ja, nu kan het er voorlopig weer mee door.
En nou moeten de vaste planten gaan uitkomen,
dus ik hou even op met onkruid wieden,
anders verwijder ik misschien iets dat gewoon weer opkomt....
En dat zou zonde zijn! (Zal niet niet eerste keer zijn.. hihi)
 
En zo ziet het er nu uit.
Nog niet ideaal, maar ja, nu moet de zon er bij komen en
lekker alles laten groeien en bloeien!
 
Hoe ziet jullie voortuin eruit?
Lopen daar de takken/struiken wel al een beetje uit?






2 opmerkingen:

  1. Hoi Emilie,
    Dat ziet er inderdaad weer heerlijk uit zo. En kom nu maar op met die lente, zodat alles lekker kan gaan uitlopen en bloeien. Wat zal het dan gezellig worden in de voortuintjes...
    Ons voortuintje is ook nog erg kaal hoor, ik heb ook het onkruid weggehaald, maar verder valt er nog niets te doen. Je kunt wel zien waar wat bolletjes omhoog gaan komen, maar voor het echt doorzet, zal het toch flink warmer moeten worden...
    Ik wens je een fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook al is het nog wat kaal, 't ziet er weer netjes uit, toch? Bij ons begint de hortensia een beetje en voor de rest komen er ook wat bollen op, tenminste... het is vooral blad, 'k geloof niet dat er dit jaar bloemen aan komen. :o(

    Groetjes, Jacomijn

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn blog!