donderdag 6 december 2012

Dag 28 - zijn er nog lege plakboeken?

In mijn familie bestaat de traditie om plakboeken te maken. Vakantieplakboeken, maar ook jaarplakboeken.
En ik ben een eind gekomen om het bij te houden, maar de laatste paar jaar, eigenlijk sinds de kinderen er zijn, is het erbij ingeschoten. We hebben nog voor een aantal skivakanties een foto-plakboek ontworpen en besteld en ik heb de laatste twee vakantieplakboeken (2010 en 2011) gemaakt, maar daar houdt het ook wel mee op.

Vorig jaar ben ik weer verder gegaan en heb de baby-plakboeken en de jaarplakboeken van 2003 en 2004 gemaakt. Daarna ben ik doorgegaan met de jaarplakboeken tot aan 2007. Ik heb wel alle informatie van 2007 al helemaal uitgezocht, in enveloppen per maand gedaan en de foto's van dat jaar besteld en ontvangen. Ook 2008 en 2009 zitten in enveloppen (nog geen foto's).
oude wandkast van ruim 4 meter
 
Maar toen ben ik blijven steken....


Al deze plakboeken en de nog in te plakken informatie hebben altijd in onze enorme wandkast gelegen, rechts achter de twee deuren. En het lag niemand in de weg...






nieuwe kast - daarmee ziet er
een stuk rustiger uit.
Maar dit voorjaar zijn we van interieur veranderd en staat er een buffetkast, waarin niet alles meer pastte want hij is een stuk kleiner (bewuste keuze). Een gedeelte van de ongeplakte informatie van de afgelopen 6 jaar ligt nu achter de schuifdeuren van de nieuwe kast verborgen, maar dat was eigenlijk de plek van de plakboeken 
van de afgelopen jaren die wel al af waren. Die liggen nu tijdelijk in de afgesloten kist naast het keyboard in de woonkamer, maar die was eigenlijk bedoeld voor de bladmuziek en andere muziekzaken en die dozen staan dus nu bovenop de kist....  
De rest van de plakspullen van de afgelopen jaren pastte niet in de nieuwe kast en heeft op de slaapkamer gebivakkeerd in de dozen, tasjes en kratten.
Na de opruimsessie van de afgelopen tijd op de slaapkamer, zijn ze nu verhuisd naar de overloop, maar daar kunnen ze natuurlijk ook niet eindeloos staan... ze blokkeren daar namelijk de gangkast en daar moeten we regelmatig in.

Dus...., de komende week heeft manlief avonddienst en ben ik van plan dit project te gaan starten.
Eerst maar eens alle spullen erbij gepakt, een krat met de maand-enveloppen voor 2007, 2008, 2009. Ik ben blij dat ik dat voorwerk vorig jaar al gedaan heb!

Maar om dit weer te kunnen gaan doen heb ik natuurlijk lege plakboeken (dûh) en fotolijm nodig. De lijm heb ik gevonden en er is voorlopig genoeg.
Maar de plakboeken, waar had ik die ook al weer opgeborgen...?


1 opmerking:

  1. Ik vind het een leuk idee om jaarplakboeken te maken.
    Foto boeken is hier ook nog een klus om op te pakken. Om het per jaar aan te pakken is misschien niet zo'n gek idee.
    Ik had al wel bedacht om een apart Sinterklaas plakboek en Kerstplakboek te maken. Het lijkt me dat dat een leuk tijdsbeeld gaat geven.

    Maar oh jee, wat heb jij nog een klus voor je. In dit geval ben ik blij dat dit niet mijn kastje is. :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn blog!