vrijdag 28 december 2012

Dag 50 - hoezo een vrije dag...?

Dag 50 -wauw... 
Toen ik hieraan begon had ik niet gedacht dat ik het kon, elke dag iets extra's opruimen.
Ik merk nu dat het wél kan!
Aan de andere kant, ik had ook de hoop dat de opruim'woede' zou overslaan op de rest van de familie en dat merk ik nog niet echt. tenminste niet uit zichzelf, wel als ik het vraag...

Vandaag ben ik alleen thuis, manlief is werken, de kinderen zijn logeren in Hilversum. 
Dús... wakker geworden met de Top 2000 en aan de slag. Het bed van dochterlief en zoonlief afgehaald, want er gaat een witte was in en dan kunnen die spullen mee.

hè wat staat de overloop vol... Maar om die dozen van de kerstspullen (die niet gebruikt zijn ivm de katten) van de overloop te kunnen opruimen, moest eerst het logeerbed afgehaald (logeren grote dochterlief). Gedaan en alle spullen de trap op gesjouwd, de logeerkamer in.
Ook de spullen die al op zolder stonden erbij en de spullen van de slaapkamer én de doos die onderaan de trap beneden stond met de lege doosjes etc van de dingen die we ondanks de katten hebben neergezet.

De zwarte was uit de droger uitgezocht en opgeruimd. De witte was ín de wasmachine, handig die Bettybal voor bh's! De strijk naar beneden gebracht en toen zag ik de keuken.... Alsof er een bom ontploft was. Ik durf niet eens een vóór foto te maken...
De afwas opgeruimd, de kattenbak schoongemaakt en lekker nieuw grit erin, katten weer blij... Het papier in de oudpapiercontainer gedaan (daar hebben we hem voor,  toch?) en het glas en plastic in de gang gezet, dan ga ik straks naar de vuilstort.
De vloer geveegd, afwas gedaan, aanrecht schoongemaakt, verdwaalde spullen op hun plekje  opgeruimd. 
Nu, anderhalf uur verder kan ik dan eindelijk met die kop thee met toast gaan zitten...

Maar echt rustig zit ik niet, want ik wou vandaag de badkamer doen met alle spullen van HG voor voegen , badrand, douchekop... en ik wou meteen na de droger strijken. Zo maar even de witte was in de droger doen (fijne luxe!!), nog een was draaien, de bedden weer ópmaken ;-)
En dan naar de vuilstort, verkeerd bezorgde post wegbrengen, naar de bank.
En ik moet voor de 31e de administratie doen, want er moet nog iets ingediend bij de zorgverzekeraar maar dat betekent mijn werkplek opruimen -zucht- )
En ik heb de bakken voor de boeken die verkocht kunnen worden, dus moeten de boeken in het boekenwinkeltje ingevoerd en in de gekochte bakken verzameld.
Maar ik zit nu aan de eettafel en zie de puinhoop. De salontafel valt mee, die is zo gedaan, er staat nog een verdwaalde doos in de woonkamer, de dvd's moeten weer eens opgeruimd en eigenlijk moet de koelkast schoon en de diepvriesladen ontdooid...

Oké, prioriteiten stellen. 
De bedden van de kinderen kunnen ook morgen, ze logeren tenslotte nóg een nachtje, de badkamer kan wachten tot zondag, dan kunnen de kinderen meehelpen.
Ik rij zo naar de vuilstort en breng die post weg, dan door naar de bank. Dus moet nu de witte was in de droger, dan is hij klaar als ik weer terug ben en kan ik strijken...
Wat nog? Oh ja, de eettafel, de salontafel. Die doe ik nú! duurde maar 10 minuten, maar het ziet er een stuk beter uit.



2 opmerkingen:

  1. je doet het prima....je kan niet alles op een dag.......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja wat moet je toch steeds een boel doen hé. Prioriteiten stellen is zeker het sleutelwoord. Je bent echt lekker bezig en ook al weer je 50ste dag. TOP!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn blog!