zaterdag 29 december 2012

Dag 51 - kookboeken

Om appelflappen zonder gluten te kunnen maken heb ik het recept nodig, maar om die te vinden moet ik eerst het kastje van de kookboeken opruimen, want ik weet zeker dat ik ze apart gehouden had, maar kan het op het oog niet vinden...

Boven in het kastje staan de glutenvrije producten, pasta, cakemeel, crackers, etc. Die blijven daar gewoon staan.
De middelste plank is smal maar vol... Er mist een pinnetje zie ik, daarom hangt hij zo schuin... Zó opgelost! Het réchaud, de prikketjes en het antieke tafelzuur stel kunnen weer terug.
De onderste plank bevat alle kookboeken die ik heb. Dan nu op zoek naar het appelflappen recept...
Hé, we hebben 5 kinderkookboeken. Leuk, dan mogen ze voor zondag iets uitzoeken en zelf maken..
En ik kom de Sonja Bakker boeken tegen. Zou ik dat weer moeten gaan doen? Is ook goed voor manlief, hij moet wat kilo's kwijt ivm zijn hoge bloeddruk...



De katten komen ook even kijken, want zo'n leuke lege plank is onweerstaanbaar...


Boeken met recepten voor kip, rijst, tomaten, pasta, stamppotten, kerst, chocolade, trifles, taco's, cupcakes, sushi...Twee boeken met recepten uit Kreta en de Caribiën. Alle boeken van Karen Luiten, mijn favoriete kookboekschrijfster zie Koken met Karin, mijn basiskookboek "kook ook" en 2 boeken met glutenvrije recepten, maar niet mijn losse appelflap recept...
Hé wat leuk, een Jan, Jansen de kinderen boek 'in de keuken', Midas Dekkers 'over de lijn' en hoe ik als Ram eet en drink, en een Capitool reisgids boekje over streekgerechten 'culinaire tour door Nederland'...die verhuizen naar de boekenkast. 
Oh gelukkig, m'n multomap met losse recepten... Alles wat ik net losliggend ben tegengekomen doe ik meteen hierbij.
Ik loop ze allemaal even door, en daar is het recept voor glutenvrije appelflappen - natuurlijk als allerlaatste ;-)
Nou had ik al bedacht om een receptenblog te gaan maken, daar kunnen dan mooi al die losse recepten op! Maar dat is weer een los project. Ik heb wel de naam al bedacht: "Eten van Emilie"
Niet alles tegelijk willen...

Het kastje ziet er weer opgeruimd uit!





Er past zelfs nog een poes in...

1 opmerking:

  1. Maak je blognaam maar vast aan, dan heb je die alvast binnen!
    Je kastje ziet er weer tiptop uit!
    Fijne jaarwisseling alvast.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn blog!