woensdag 20 maart 2013

Dag 132 - 15 x beslissen


Het opruimen en opgeruimd houden gaat prima...
Behalve als ik mijn computerkast open doe dan. Die hou ik angstvallig dicht - haha.
Nou vooruit, hier een foto van NU.

Ik neem me voor om 15 dingen op te ruimen in/uit de de computerkast:
  • 3 breiprojecten (sjaal, trui, knitten) - waar zal ik die opruimen? Hm, even over nadenken. In de antieke geborduurde breitas natuurlijk (voor foto's van deze prachtige tas Klik hier. De knitten gaat in de buffetkastlade. Anders zitten er 7 bollen wol elkaar in de weg in de breitas... Ik zet de breitas achter mijn laptop.
  • 3 veranderingen op de rechterplanken - de doos met enveloppen en andere zaken rondom post verhuist naar het onderste rechtervak, de knutselspullen naar het bovenste vak en dan mijn vakjesbak met 'rommeltjes', hij is niet praktisch (is bedoeld voor in en lade ofzo) maar kan ik er blijkbaar geen afscheid van nemen. Misschien als Letterbak inzetten? Hm, ik laat dit idee even bezinken.... Voor nu zet ik de vakjesbak op het binnenkastje, daar is voldoende ruimte. Dan blijft er dus 1 plankje 'over'... maar niet voor lang... Want op dat plankje zet ik het restant van de knutselspullen, kwastjes, en dergelijke. 
  • 1 pak strokenpapier om te knutselen - dit verhuist naar de rest van de knutselspullen.
  • 2 ordners van de onderste plank - deze ordners zijn van mijn studie Kinderpsychologie, die zet ik boven in de boekenkast op de slaapkamer.
  • 2 pakken papier op de onderste plank - het papier voor de printer stapel ik op elkaar. Dat is ruimtelijk beter.
Nu zit ik op 11, dus nog 4 dingen.
  • 1 antieke breitas met wol en aanverwante zaken - tja, die heb ik leeggemaakt voor de breiprojecten. De wol enzo die erin zat doe ik in de andere tas met restjes wol.
  • 1 tas met lange hengsels helemaal vol met restjes wol - tja, dit moet natuurlijk bij de wol, zie hierboven... misschien nóg een doorzichtige bak aanschaffen? Voor nu zet ik het achter de bakken voor 'lezen', 'doen' en 'archief'. Beetje proppen. Ja, het past...
  • 1 zak poppenvulling (enórme zak). Die wil ik eigenlijk opbergen in de gaatjeskist naar het keyboard... maar daar zitten de plakboeken in, dus dan moet ik een andere plek voor de plakboeken vinden. Nee, voor nu teveel moeite.... Hm, ga ik over nadenken. Ik schuif dit óók achterin onderin de kast naast de tas met restjes wol...
  • 1 set kantoorartikelen - plakband, paperclip houder, perforator, potjes met pennen enzo, die verdeel ik over de extra plank en achter de laptop. 

En zo ziet het er na deze sessie uit!

Even een Flow - Mindfullness - momentje inbouwen:
"Wat een heel fijn gevoel geeft dit opgeruimde huis!"


4 opmerkingen:

  1. je hebt helemaal gelijk....een mindfulness momentje.......zou ik vaker moeten doen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Emilie,
    Sorry, maar ik dacht bij de eerste foto; een computerkast zonder computer dus, maar met allemaal andere spullen. Pas op de tweede foto zag ik dat er wel degelijk een computer staat, met toetsenbord. Dus dat was wel heel nuttig, dit opruimen, het geeft zoveel meer ruimte. Heerlijk hè?
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauwwie dat ziet er weet goed uit goed bezig geweest!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn blog!