woensdag 9 januari 2013

Dag 62 - Andere inrichting woonkamer

Net de resterende kerstspullen - op de krans na - weer naar zolder verhuisd naar de logeerkamer (manlief zorgt dat het op de vliering terecht komt..), is er weer ruimte voor de kunst gemaakt door kunstenaars, de kinderen, mijzelf en mijn moeder. Deze laatste is de enige officiële kunstenares in de familie: Joke Koenen (klik). Ze schildert prachtig, vooral van de portretten en de wilde dieren ben ik fan.
Ik heb vroeger zelf ook altijd getekend, geschilderd. Heb kunstgeschiedenis gestudeerd (via Algemene Letteren als studierichting), maar nu komt het er niet van.
Dus... Later, als ik groot ben, ga ik ook weer schilderen.
Maar nu moet er eerst opgeruimd worden ;-) Dus aan de slag met.. de woonkamer.  Ja, alles komt weer op hun plek. De schilderijen op het juiste haakje, het glaswerk weer terug op het salontafeltje. Ja, zo lijkt het er weer op.


En toen dacht ik, ik ga door en voer het plan voor de achterkamer uit! De spullen van de witte tafels af op de eettafel:




De tafels uit elkaar schroeven en de vloer schoonmaken:

Het plafond met de plumeau van spinnenwebben ontdaan, kinderkratjes vol playmobil en ministeck naar boven gebracht en een van de stoeltjes en het tafeltje van de slaapkamer hierheen. Leuke kaarsen en een hyacinten erbij, niks meer aan doen ;-)
De katten hebben het al goedgekeurd ;-) wat kunnen die toch genieten van opruimen, daarna kunnen ze meestal lekker slapen op de nieuwe schone en opgeruimde plek!

Dan iets anders.
Ik ben groot fan van de (helaas overleden) kunstenaar Hundertwasser en ik kreeg viavia door dat er nog tot 13 januari as een tentoonstelling van zijn werk is vlakbij 's Hertogenbosch. En daar ga ik met mijn moeder nú naar toe.
Tot morgen!



1 opmerking:

  1. Schitterend geworden. Leuk he, dat een actie weer kan leiden tot een andere actie.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn blog!