dinsdag 26 maart 2013

Dag 138 - papier verplaatst...

HELLUP... Het gezellig hoekje in de serre,
wordt langzaam maar zeker overgenomen door papier:
Gekleurd knutselpapier, ribbelkarton, vouwblaadjes
in verschillende maten vierkant, langwerpig en rond,
Origami papier, (bieb)Boeken en
tijdschriften over breien en handwerken... 
een bakje met papier en ontvangen kaarten van Postcrossing.
Het worden er teveel voor het kaartenrek....
 
- Wat doen jullie eigenlijk met oude ansichtkaarten? -
 
Er is nu een heel klein plekje voor 1 kat
om lekker warm op de kachel te kunnen liggen,
maar daar houdt het ook echt mee op.

We hebben 2 katten die lekker willen soezelen
én ik vind het te vol.
Dus...
 
Het papier gaat mijn computerkast in,
folders en tijdschriften naar de lectuurbak,
de handwerk-tijdschriften verhuizen naar naast de stoel.
En de (bieb)boeken zet ik - voor nu - rechtop op de plank.
Die moeten nog wel ergens anders heen,
maar daar moet ik eerst ruimte creëren...
En Teddy zit weer op de stoel
(in plaats van eronder...)
 
 
 
 

8 opmerkingen:

  1. Dit is dus n zogenaamde clutterhotspot. Waar dingen zich graag (laten) verzamelen. Nou ja, elk huis heeft die. Bij mij boven op de koelkast, vaatwasser en wasmachine. Misschien helpt het om een mandje neer te zetten? Maar sommige plekken zijn hardnekkig! Is mijn ervaring tenminste!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Lariks,
    nou een bakje in niet zo'n goed idee. Dan moet ik dat weer opruimen... hihi.

    Heb je zelf ook een blog? Dan kom ik ook even bij jou buurten.

    Groetjes, Emilie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik bewaar oude ansichtkaarten niet meer. Alleen heel bijzondere. Dus nadat ze een tijdje gestaan of gehangen hebben, gaan ze bij het oud papier. Radicaal? Ja, maar het scheelt wel zooi.
    Ik ben ook in een opruimproces, al moet ik zeggen dat het al een paar maanden min of meer stil ligt.

    Ik ben zeer enthousiast over het boek 'Aan de Slag met de Huishoudcoach' (de luxe versie is het leukste). De huishoudcoach (Els Jacobs) heeft ook een website en een nieuwsbrief: http://www.dehuishoudcoach.nl

    Groetjes,
    Marieke
    mamadoggie.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Marieke, je hebt natuurlijk gelijk, weggooien is de beste optie...
    En het boek van Els Jacobs heeft bij mij ook dit project aangezwengeld. Mijn administratie is volgens haar systeem in de hand te houden. Ik zal eens op haar website kijken voor aanvullende tips.
    Leuk dat je ook AtelierEem volgt trouwens!
    Groetjes, Emilie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hahaha, hoe herkenbaar dit zeg. Ook hier in huis meerdere troephoekjes zoals wij ze noemen.
    Oude ansicht kaarten bewaar ik. Zolder staan meerdere dozen vol. Wat ik ermee moet? Geen flauw idee, maar weggooien kan ik niet .

    BeantwoordenVerwijderen
  6. nou ja,... ik dacht dat ik lid was haha maar nu wel hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja duidelijk jou kleefplek dus volgens mij gewoon wat vaker onder de loep nemen ;-)

    Mijn ontvangen kaarten gaan, na dat ze een tijd gestaan hebben, naar mijn hobbykamer om te recyclen :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Emilie,
    Het blijft redderen hè, met alle spulletjes. Sinds een jaar of tien plak ik alle anzichtkaarten die ik krijg in een plakboek. Ik kopieer dan de geschreven kant en plak die naast de kaart. Ook gaan in die plakboeken de toegangskaartjes van waar we ook naar toe gaan en foldertjes. Zo heb ik een chronologisch overzicht van alles wat we de afgelopen jaren hebben gedaan en dat is heel leuk om zo nu en dan eens door te kijken. Ik denk dat ik al zo'n vijf boeken vol heb nu...
    Ik wens je een mooie week verder,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn blog!