vrijdag 15 februari 2013

Dag 99 - jaarplakboek maken

Het heeft me moeite gekost, maar ik heb me ertoe kunnen zetten....
Ik ben aan het plakboek voor 2008 begonnen.

We gingen in 2008 in de meivakantie
naar Italië als 'grote vakantie' zeg maar.
Toen we terugkwamen heeft zoonlief voor 't eerst
aan de AvondVierDaagse meegedaan
 en mocht dochterlief gaan wennen op school.
Grote verandering voor haar dus in 2008.
Leuk om weer te zien!
En als ik dan eenmaal gestart ben, gaat het ook best lekker.
Maar ja, ik heb ook nog 3 breiprojecten liggen, waarvan ik er eentje toch echt af wil hebben.... Dilemma! Maar nee!! Ik ga nu niet breien - ik maak een start met het plakboek en kijk hoever ik kom!

Yes, het is gelukt. Ik heb wel gewikt, gewogen, foto's weggedaan, soms weer teruggepakt en de kinderen om raad gevraagd. Deze foto of die....? En daarmee ben ik tot en met de maand mei 2008 gekomen! Het zijn maar 5 enveloppen, dus zichtbaar in het kratje is het niet, maar wél een fijn gevoel! En het zijn 12 pagina's vol leuke dingen geworden!
De kinderen zaten lekker de Donald Duck en Tina om me heen te lezen. 't was gezellig!

En toen? Toen heb ik lekker toeren zitten breien aan de paars/lila sjaal. Joepie!
Het is een sjaal met toerenschema 26 (lila), 26 (paars), 4 (lila), 54 (paars), 4 (lila), 26 (paars) en 26 (lila). Ben al ruim over de helft heen, want ik moet nog 4 toeren van de 54 (paars) breien!!
Maar... de foto komt pas als hij helemaal af is :-)



3 opmerkingen:

  1. Ooo dus lekker opgeschoten met je plakboek en natuurlijk nog ff een paar toeren hihi. Ben heel benieuwd naar je sjaal. Het breien is te lang geleden voor mij. Ik zou niet meer weten hoe het moet. Wil ook graag zo'n mooi kolsjaal maken maar dat zal volgend jaar wel worden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jee, al bijna 100 dagen opruimen.
    Goed hoor.
    Leuk idee, zo'n jaarboek.
    Je vroeg me wat snailmail is, dat is eigenlijk niets anders dan gewone post, je stuurt elkaar er wat leuks bij aan plaatjes of wat dan ook. Omdat het de ouderwetse post is (die lang niet zo snel gaat als mail) noem je het snailmail.
    Met de PIF ga ik dit weekend eindelijk bezig.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ps: Je vroeg me in de mail laatst iets over breiwerk, maar daar heb ik geen verstand van.
    Ik kan het wel, maar al heel lang niet gedaan. Wil het wel een keer weer gaan doen.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn blog!