zondag 10 februari 2013

Dag 94 - lade onder oven

We zijn weer terug uit Anhem en Brummen (kasteel De Engelenburg) en met een aantal aankopen voor in de keuken. Oa nieuwe theedoeken en handdoeken, pollepels en andere keukenhulpen, tompouzenmix en kiemgrentemix mét leuke kweekbakjes.
Dat heb ik meteen allemaal opgeruimd - Ha!
Maar... we bewaren alle spullen voor cakes, koekjes en taarten (vormpjes) in een lage lade - onder de oven. Past prima... Alleen ziet hij er niet uit...

Dus die gaan we meteen even opruimen en schoonmaken!
De spulletjes waarbij het nodig was even schoongemaakt, maar eigenlijk was het bijna niet nodig.
Maar voordat ik het weer kon gaan inruimen kwam onze kater, Bink, langs.

"Leuk", denkt Bink, "opruimen, mag ik meedoen?"
Ja hoor, Bink, ga jij maar even kijken in de lade...
"Hé, maar wat is dat nou! Suzy, vrouwtje kom eens kijken? Er zit een kat in de oven! Jammer! Ik kan er niet onder komen om met hem te spelen... "
Suzy is niet zo dapper, ze komt pas als de kat in de oven al weg is....

Als hij klaar is met de inspectie, gaan alle spullen weer terug.
Zo, nu is de lade weer te gebruiken en de spullen ook! En de kinderen vragen: "Wanneer gaan we weer eens koekjes bakken mam?"

En dat is nr. 33 van de actielijst af. Heerlijk als ik zo'n vinkje kan zetten!!

1 opmerking:

Wat leuk dat je reageert op mijn blog!