woensdag 30 januari 2013

Dag 83 - (koek)trommels en blikken

In de keuken is nog steeds eer te behalen voor mijn opruim project.
Namelijk het rechterkastje, waarin op de onderste plank de grote bekers, op de midelste plank een verzameling glazen en op de bovenste plank de verzameling trommels ed staan.


Het is de trommelplank die ik wil opruimen. Maar niet nadat ik foto's heb gemaakt van de verschillende trommels....

Ze hebben allemaal hun eigen verhaal en herkomst. De ene trommel heeft te maken met familie, een andere met huisdieren. Maar de plank is écht te vol. Wat te doen?
Het blik voor de Matzes is afgewassen en daarna nat wegezet. De hele binnenkant is verroest... Die gaat weg. En ook de oude Senseo blikken voor koffiepads. Verroest en we drinken nog maar 1 smaak koffiepad... Dus daar is 1 blik voldoende voor.
Kan ik trommels in elkaar zetten? Ja, dat lukt. Hé, in het blik uit Oostenrijk voor Mozart kugeln zitten ook er ook echt nog in. Lekker voor straks bij de koffie!
Het leuke mandje kan ik misschien voor het randje in de wc gebruiken en het olijvenbakje heeft z'n beste tijd gehad. Ik zou het nog voor de vogeltjes kunnen gebruiken met vet en zaadjes erin, maar ik heb op een ander blog een superleuk idee gezien met een beker, dus dit bakje mag 'naar Drenthe'. Dat is het standaard antwoord van mijn vader als je iets zoekt dat is weggegooid. Dus...

dan ziet het er weer zo uit. Maar niet nadat ik de glazen ook maar weer eens gefatsoeneerd heb...

3 opmerkingen:

  1. Lekker weer schoon en opgeruimd heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hoi,
    Hoewel ik zelf nu niet zo grondig hoef op te ruimen vind ik het wel leuk om opruimblogs te volgen. Ik houd van opruimen nl. Call me crazy ;) Ik lees hier al een tijdje mee. Wat ben jij goed bezig!! En elke dag bloggen erover, is ook best een werk lijkt mij!?
    Blikken blijven leuk, maar aan teveel heb je ook niks.
    Wat heb je een lieve katten trouwens!
    Die van mij zouden nooit zo schattig tegen elkaar aan in slaap vallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Blikken zijn leuk en ook leuk om handwerkspullen in te doen zoals bij mij ,netjes geworden hoor

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn blog!