vrijdag 1 februari 2013

dag 85 - kap boven fornuis, schrootjes en post

De kap boven het fornuis is een vervelend ding dat bromt en doet en heel vies wordt...
Maar ja hij moet eens in de zoveel tijd weer even schoongemaakt worden. Wat een kleurverschil zeg!
Er gaan een aantal magneten weg en het antieke beren-vormpje gaat van de muur en leg ik (schoon) bij de andere koek-vormpjes.
Want ik heb meteen maar de muren en wat daarop en aan hangt schoongemaakt.
Vreselijk, die lelijke witplastic schrootjes!
We wonen hier nu bijna 13 jaar en mijn wens is eigenlijk sinds we het gekocht hebben om de schrootjes kwijt te raken en in te ruilen voor gezellige tegels.
Maar ja, als je de schrootjes weghaalt, wat komt daar dan achter vandaan... het huis is vrij slecht onderhouden door onze voorgangers en we zijn een beetje bang, dat de schrootjes zijn gedaan om zaken te verhullen.
Daarnaast is het een houtje-touwtje VenD keuken die door de mensen zelf is geïnstalleerd en dan op een manier die manlief vreselijk irriteert. Onafgewerkt waar het niet opvalt, maar wel vervelend als je iets wilt aanpassen (bijv. de vaatwasser was stuk, moest vervangen en het heeft manlief vreselijk veel moeite gekost om dat weer goed en netjes te krijgen). Maar we hebben geen geld (over) voor een nieuwe keuken en dit blijft daarom op de wensenlijst staan.
Dús.... maak ik de schrootjes maar weer vetvrij.. en de ouderwetse kaasschaven en speculaasplank (hé die staat niet op de foto... jammer) ook.
Dan de magneten (schoongemaakt en gelukkig plakken ze nog) weer terug en dan is het weer netjes.


Ook gisteren kwam ik laat thuis en vond naast de dringende vraag of ik iets wilde printen (wireless ligt er elke keer uit, dus nu maar via usb aansluiting gedaan, want er moest een werkstuk mee naar school) weer leuke post op het aanrecht. 2x dezelfde Donald Duck (beetje onduidelijk waarom, morgen maar eens bellen), de Tina, post van de bank én weer een kaartje. Rosalinda, dank voor je leuke kaart!!

3 opmerkingen:

  1. Dat verschil is te zien!
    Geen fijn gevoel hè, als je in huis iets hebt van de vorige bewoners, dat je graag wilt veranderen, maar dat het geld er niet is.
    De wil om het dan netjes te houden gaat dan niet helemaal van harte.
    Ik weet hoe het is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja kan me goed voorstellen dat je bang bent voor wat er achter de schroten zit. Ik heb zo vaak van die schroten gezien en je wilt niet weten wat er achter zit. Als je ze weg haalt moet je ook echt wat met de wande gaan doen en vaak kom je van het een in het ander. Ik kan me voorstellen dat je het laat voor wat het is.

    Misschien kijken of je wat bij elkaar kunt sparen. Je kunt tegenwoordig best leuke keukens krijgen voor "weinig" geld.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij ook bedankt voor jouw kaart. Ik hoop dat je die van mij ook leuk vond.
    Oh ja, ik heb vandaag mijn eerste kaart van postcrossing van buiten europa ontvangen. Helemaal vanuit Taiwan, zo gaaf... Ik kon postcrossing al, maar durfde de stap eerst nog niet te wagen, maar na het lezen van jouw enthousiaste reacties daarover ben ik toen ook maar begonnen. Errug leuk, dus dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn blog!